Методичні розробки

Розробка  уроку виробничого навчання
на тему:
«Зварювання пластин в стик в нижньому положенні без  розробки кромок»

 ПЛАН УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

Професія : електрогазозварник  2-го розряду.
Тема уроку : Зварювання пластин в стик в нижньому положенні без  розробки кромок
Мета уроку : Вивчити  прийоми запалювання зварювальної дуги та   основні коливальні рухи при зварюванні.
      Способи зварювання пластин в стик без розробки кромок.Ознайомитись з обладнанням та інструментам для  зварювання пластин в стик без розробки кромок.
      Навчитись правильності і послідовності зварювання  пластин в стик.
дидактична :
·         навчити технології зварювання пластин в стик без розробки кромок;
·         формування умінь і навичок щодо застосування теоретичних знань отримання зварних швів без дефектів на практиці;
розвиваюча :
·         розвивати навички пізнавальної діяльності до самостійного виконання зварювання пластин в стик;
·         вселити учням впевненість у власних силах, допомогти розкрити їхні індивідуальні здібності;
·         навчити мислити і відстоювати власні переконання, поважати при цьому думки інших;
виховна :
·         формувати навички культури спілкування;
·         спонукати учнів до самостійної роботи над розвитком власного інтелекту, культурного рівня, самостійного здобуття нових знань поряд з умінням реагувати на швидкозмінні умови навколишнього світу.
Тип уроку : Формування первинних умінь.
Вид уроку: Вправи.
Література: І.В.Гуменюк, О.Ф.Іваськів, О.В.Гуменюк. Технологія електродугового зварювання. К. – 2006. 127 с.
Навчально-технічне забезпечення :
·         Опорний конспект уроку
·         Роздатковий матеріал 6 шт.
·         Коуч-інструменти: шкала успіху, колесо балансу, Декартові питання.
Міжпредметні зв’язки : технічне креслення, матеріалознавство, виробниче навчання.
Місце проведення : Майстерня Електрозварювальна.

Х І Д У Р О К У
І. Організаційна частина
·         перевірка наявності учнів ;
·         перевірка готовності до уроку;

II . Актуалізація опорних знань, умінь, навичок
Питання учням, по матеріалу пройденому на попередніх уроках виробничого навчання.

1. Розподілення учнів на дві команди по 6 чол.
              - Назвати будову зварювального трансформатора?
- Роздати аркуш паперу на якому зображено зварювальний трансформатор марки СТШ, стрілочками позначена будова трансформатора завдання учнів знайти і позначити правильну відповідь які позначені на аркуші стрілочками.

                       2. Опитування «Ланцюжок»
1. Дайте визначення зварювальної ванни.
(Це ділянка зварного шва, яка при зварюванні знаходиться у рідкому стані)
2. Які бувають типи зварних з’єднань?
(Стикові, кутові, прорізні, внапуск, таврові, трубні)
3. Що таке зварювальна дуга?
(Електричний розряд між двома електродами в іонізованій суміші газів, що супроводжується виділенням великої кількості теплоти та світла)
4. Від чого при зварюванні без коливальних рухів залежить ширина шва?
(Діаметру електрода, сили струму, швидкості переміщення електрода)
5. Як вибирають силу зварювального струму?
(Зварювальний струм підбирають під товщину металу та діаметр електрода)
6. Де збуджують  дугу  при зварюванні  стикових  з'єднань?
(Дугу  збуджують  із  краю  шва, або на допоміжному металі)    
7. Яка  ширина  однопрохідного  шва  з  коливальними  рухами?
(0,5 - 1,5) dе.
8. Як  завершують  процес  зварювання?
(Зварний  шов  виводять  вбік  на  основний  метал  або  на  окрему  технологічну  пластину)
9. Для  чого  при  зварюванні  застосовують  підкладки?
(Для  кращого  проварення  кореня  шва)
10. З якого  матеріалу  бувають  підкладки?
(Мідні,  графітові,  флюсо–керамічні, алюмінієві, свинцеві)

II. Вхідний інструктаж
Мотивація і стимулювання діяльності учнів на уроці
         Майстер в/н: Сьогодні ми будемо говорити про зварювання пластин в стик без розробки кромок. Пригадаємо основні способи зварювання і з'ясуємо як вони використовуються у зварюванні пластин в стик без розробки кромок.
«Декартові питання» (бесіда з учнями):
- Що хочемо знати?
- Що потрібно дізнатися?
- Що знаємо з даної теми?
- Навіщо це потрібно?
Сформувати мету сьогоднішнього уроку - до снаги кожному з вас. (способи зварювання, матеріал для зварювання, параметри і режими зварювання) спробуйте узагальнити, що саме нам потрібно для того, щоб
виконати зварювання пластин в стик в нижньому положенні без розробки кромок.
         Давайте зараз визначимося, на вашу думку, використовуючи свої знання, а можливо і досвід:
1.     Де виконується зварювання пластин в нижньому положенні без розробки кромок?
2.     Які матеріали при цьому використовуються?
3.     Якими електрода можна виконувати це зварювання?
4.     Які можуть бути дефекти при виконанні даного зварювання?
(учні відповідають, майстер виробничого навчання фіксує відповіді на дошці).
5.     Яким способом можна зварювати пластини в стик?
Відповіді фіксуються майстром виробничого навчання на дошці.
Майстер в/н наголошує про те, що в кінці уроку повернуться до цих відповідей і порівняють рівень знань на початку уроку і по його завершенню.

 Читати далі ...... 


Розробка уроку виробничого навчання
на тему:

«Підготовка газогенератора до роботи. Приєднання шлангів до балону пальника газогенератора. Запалювання та гасіння пальника»
План
уроку виробничого навчання

Тема програми:         №7 «Газове наплавлення та зварювання пластин з низько вуглецевої сталі в нижньому горизонтальному та вертикальному положенні».
Тема уроку:       №2 «Підготовка газогенератора до роботи. Приєднання шлангів до балону пальника газогенератора. Запалювання та гасіння пальника».
Тип уроку:         комбінований.
Метод проведення:    практичний.
Мета уроку:       навчити учнів підготовляти газогенератор до роботи, приєднувати кисневі та ацетиленові шланги до балону, пальника, газогенератора, запалювати та гасити полум’я пальника.
Матеріально-технічне забезпечення уроку: інструкція з охорони праці до теми, плакати пальника, газогенератора, стенди, робоче місце зварника, ацетиленовий газогенератор АСП-1,25-6, кисневий балон, кисневий одноступінчатий редуктор, зварювальний пальник, кисневий та ацетиленовий руками, карбід кальцію, захисні окуляри, гаєчні ключі 14х17, 17х19, 22х24, 32х36, запальничка або сірники, спецодяг зварника, брезентові рукавиці.

Хід уроку

І. Організаційна частина:
- прийняти рапорт старости групи;
- перевірити зовнішній вигляд учнів;
- перевірити кількість учнів.
ІІ. Вступний інструктаж:
Повторення пройденого матеріалу:
1. Розповісти правила з охорони праці при користуванні газовим обладнанням.
2. Розповісти для чого призначається ацетиленовий генератор          АСП-1,25-6, та з яких основних частин він складається.
3. Розповісти та показати, з яких основних частин складається пальник.
4. Розповісти та показати з яких основних частин складається кисневий редуктор.
5. Розповісти та показати як класифікуються балони.

ІІІ. Пояснення нового матеріалу:
План
1. Приєднання шлангів до балону пальника кисневого редуктора.
2. Підготовка газогенератора до роботи.
3. Запалювання та гасіння пальника.
4. Практично показати.

Читати далі....  


Розробка уроку виробничого навчання
на тему: 
«Газове наплавлення

 валиків у нижньому положенні».
План
уроку виробничого навчання

Тема програми:         «Газова наплавка і зварювання пластин з низьковуглеродистої сталі в нижньому горизонтальному і вертикальному положеннях зварювального шва».
Тема уроку:       «Газове наплавлення валиків у нижньому положенні».
Тип уроку:         комбінований.
Методи проведення: пояснення, бесіда, практичний показ виконання робіт.
Мета уроку:       навчити учнів самостійно виконувати газове наплавлення у нижньому положенні шва.
Матеріально-технічне забезпечення уроку: інструкція з охорони праці до теми, плакати пальника, газогенератора, стенди, робоче місце зварника, ацетиленовий газогенератор АСП-1,25-6, кисневий балон, кисневий одноступінчатий редуктор, зварювальний пальник, кисневий та ацетиленовий руками, карбід кальцію, захисні окуляри, гаєчні ключі 14х17, 17х19, 22х24, 32х36, запальничка або сірники, спецодяг, заготівки металу, брезентові рукавиці.

Хід уроку

І. Організаційна частина:
- прийняти рапорт старости групи;
- перевірити зовнішній вигляд учнів;
- перевірити кількість учнів.

ІІ. Вступний інструктаж:
Повторення пройденого матеріалу:
1. З яких частин складається ацетиленове полум’я.
2. Як запалюється пальник.
3. Як гаситься пальник.
4. Розповісти правила з охорони праці при запалюванні та гасінні пальника.

ІІІ. Пояснення нового матеріалу:
План
1. Підготовка, розмічання та різання заготівок.
2. Підготовка металевих пластин до зварювання.
3. Відгибання кромок на заготівках.
4. Лівий спосіб зварювання
5. Правий спосіб зварювання.

Газове зварювання – це зварювання плавленням, при якому метал у зоні з’єднання нагрівають до розплавлення газовим полум’я.
До переваг газового зварювання належать: простота способу, нескладність обладнання, відсутність джерела електричної енергії.

До недоліків газового зварювання належать: менша продуктивність, складність механізації, більша зона нагрівання та нижчі механічні властивості зварних з’єднань ніж при дуговому зварюванні.


Розробки
Карток  – завдань та опорних конспектів




ПРОФЕСІЯ – 7122 "Електрогазозварник"

КВАЛІФІКАЦІЯ – 3 РОЗРЯД

Комментариев нет:

Отправить комментарий